Regulamin Kliniki DERMEA i prawa pacjenta
Regulamin organizacyjny oraz wykonywania świadczeń medycznych i usług w Dermea Dermatologia i Medycyna Estetyczna
Podstawy prawne funkcjonowania
§ 1
Dermea Dermatologia i Medycyna Estetyczna prowadzi działalność gospodarczą pod firmą Dermea Dermatologia i Medycyna Estetyczna Ivana Stanković (dalej: „Klinika” lub „Dermea”), NIP: 9511937592, REGON: 140864210, ul. Noakowskiego 16 lok. 31, 00-666 Warszawa, w tym
w ramach indywidualnej praktyki lekarskiej na podstawie zezwolenia nr 2719638 wydane przez Okręgową Izbę Lekarską w Warszawie prowadzonej przezlek. Ivanę Stankowić. Regulamin określa ogólne warunki umowy, stosownie do art. 384 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
(tj.. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360, ze zm.), a w odniesieniu do świadczeń medycznych również na podstawie ustawy 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654, ze zm.).
Postanowienia ogólne
§ 2
Niniejszy regulamin określa: cele i zadania Dermea, przebieg procesu udzielania świadczeń medycznych i świadczonych usług, strukturę organizacyjną Dermea, warunki współdziałania z innymi zakładami opieki zdrowotnej w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia pacjentów i ciągłości postępowania, prawa i obowiązki pacjenta i klienta, wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej.
Cele i zadania
§ 3
Podstawowym celem Dermea jest udzielanie odpłatnych świadczeń medycznych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa,
a także odpłatne udzielanie konsultacji oraz świadczenie usług kosmetycznych i kosmetologicznych (dalej: „Usług”) przez osobę do tego uprawnioną, tj. posiadającą niezbędne kwalifikacje (dalej: „Pracownik” lub „Personel”), na rzecz klienta. Do podstawowych zadań Dermea jako podmiotu leczniczego należy: prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej w zakresie dermatologii estetycznej, dermatologii i wenerologii udzielanie odpłatnych świadczeń medycznych z zakresu medycyny dermatologii estetycznej, dermatologii i wenerologii dla pacjentów, udzielanie indywidualnych porad i konsultacji, organizowanie i prowadzenie oświaty zdrowotnej w reprezentowanej specjalności,
współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi służby zdrowia, szkołami, zakładami pracy, org anizacjami i stowarzyszeniami.
Przebieg procesu udzielania świadczeń medycznych i świadczenia Usług w Dermea
§ 4
Dermea organizuje świadczenia medyczne z zakresu dermatologii estetycznej, dermatologii i wenerologia, a także świadczenie Usług w sposób zapewniający pacjentom i/lub klientom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń i Usług. Rejestracja pacjentów i klientów odbywa się zarówno osobiście, jak i telefoniczne, z wyznaczeniem dnia i godziny realizacji świadczenia medyczne. Świadczenia medyczne i Usługi udzielane
są w dniu zgłoszenia lub w terminie uzgodnionym z pacjentem lub klientem.
Na wizytę pacjent lub klient i jego przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny są zobowiązani stawić się z dokumentem tożsamości co najmniej 15 minut przed umówioną godziną wizyty. Odwołania umówionej wizyty pacjent lub klient jest zobowiązany dokonać co najmniej 24 godziny przed planowaną wizytą – osobiście, telefoniczne lub mailowo. Nieodwołanie wizyty w trybie ustalonym u ust. 4 powyżej, może skutkować: obciążeniem pacjenta lub klienta kosztami wynagrodzenia pracownika i personelu oraz zakupu materiałów niezbędnych do wykonania zaplanowanego świadczenia medycznego; w przypadku dokonywania przez pacjenta lub klienta przyszłych rezerwacji – koniecznością uiszczenia przez pacjenta przedpłaty w wysokości 50% wartości planowanego świadczenia medycznego na konto bankowe Dermea w terminie 24 godzin od momentu rejestracji wizyty, o której mowa w ust. 2 powyżej (przy czym dniem zapłaty jest dzień uznania rachunku bankowego Dermea) na poczet świadczenia medycznego.
Przedpłata nie podlega zwrotowi w przypadku niestawienia się pacjenta w planowanym terminie wykonania świadczenia medycznego.
W przypadku dokonywania przez pacjenta rezerwacji w Dermea po raz pierwszy konieczne jest uiszczenie przez pacjenta przedpłaty w wysokości 25% wartości planowanego świadczenia medycznego na konto bankowe Dermea w terminie 24 godzin od momentu rejestracji wizyty, o której mowa w ust. 2 powyżej (przy czym dniem zapłaty jest dzień uznania rachunku bankowego Dermea) na poczet świadczenia medycznego. Przedpłata nie podlega zwrotowi w przypadku niestawienia się pacjenta w planowanym terminie wykonania świadczenia medycznego.
Dermea nie udziela bezpłatnych świadczeń medycznych osobom ubezpieczonym w Narodowym Funduszu Zdrowia.
§ 5
Lekarze udzielający świadczeń medycznych w Dermea w razie potrzeby kierują leczonych pacjentów na wymagane badania diagnostyczne oraz konsultacje do lekarzy innych specjalności. Pracownik lub Personel świadczący Usługę w razie potrzeby rekomenduje konieczność odbycia przez klienta konsultacji u innych specjalistów.
Pacjenci dorośli i małoletni zgłaszający się na leczenie w Dermea nie muszą posiadać skierowań od innego lekarza.
Podczas konsultacji medycznej lekarz udziela pacjentowi lub jego ustawowemu przedstawicielowi przystępnej informacji o stanie zdrowia pacjenta, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i/lub leczniczych, dających się̨ przewidzieć́ następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu. Pracownik lub Personel przeprowadza z klientem lub jego ustawowym przedstawicielem wywiad specjalistyczny w celu kwalifikacji do wykonania Usługi oraz udziela przystępnej informacji o Usłudze, dających się̨ przewidzieć́ następstwach jej zastosowania albo zaniechania i rokowaniu.
Dermea zastrzega sobie prawo do nieudzielenia świadczenia medycznego pacjentowi lub nieświadczenia Usługi klientowi, którego stan wskazuje
na spożycie alkoholu lub użycie innych środków odurzających, a także w sytuacji, gdy stan zdrowia pacjenta lub inne przyczyny zdrowotne nie pozwalają na udzielenie świadczenia. W szczególnie uzasadnionych wypadkach lekarz może nie podjąć się̨ leczenia pacjenta lub od niego odstąpić,
z wyjątkiem przypadków, gdy zwłoka stanowi zagrożenie dla życia pacjenta. Nie podejmując leczenia lub odstępując od leczenia, lekarz winien wskazać pacjentowi inną możliwość uzyskania pomocy. W szczególnie uzasadnionych wypadkach Pracownik lub Personel może nie podjąć się̨ świadczenia Usługi na rzecz klienta lub od niego odstąpić.
Przez szczególnie uzasadnione przypadki należy rozumieć w szczególności sytuacje, gdy pacjent lub klient:
– nie stosuje się do zaleceń lekarza, Pracownika lub Personelu;
– nie stosuje się do zaleceń określonych w informacji dotyczącej danego zabiegu lub w zgodzie pacjenta na wykonanie danego zabiegu,
– przerwie zaplanowane leczenie lub cykl zabiegowy,
– spóźnił się na wizytę,
– nie zgłasza się na wizyty kontrolne wyznaczone w trakcie trwania leczenia lub cyklu zabiegowego,
– uniemożliwia przeprowadzenie badania, zebranie wywiadu medycznego przeprowadzenie kwalifikacji do zabiegu i/lub wywiadu specjalistycznego,
– w sposób rażący narusza godność lekarza, Personelu lub Pracownika Dermea lub innych osób, w tym pacjentów Dermea,
– narusza postanowienia Regulaminu, w szczególności § 11 ust. 2 i § 12 ust. 2 Regulaminu
W przypadku gdy niewykonanie świadczenia lub nieświadczenie Usługi nastąpiło z przyczyn wskazanych w ust. 6 powyżej, pacjent lub klient zobowiązany jest ponieść koszty wynagrodzenia lekarza, Personelu lub Pracownika Dermea oraz zakupu materiałów. W przypadku gdy na skutek działań pacjenta lub klienta Dermea poniosła szkodę, Dermea jest uprawniona do dochodzenia odszkodowania w wysokości odpowiadającej poniesionej szkodzie, zgodnie z obowiązującymi przepisami Kodeksu cywilnego.
Zgody
§ 6
Lekarz przeprowadza badanie i/lub udziela innych świadczeń medycznych po wyrażeniu zgody przez pacjenta. Pracownik lub Personel świadczy Usługę po uprzednim wyrażeniu zgody przez klienta na wykonanie Usługi.
Jeżeli pacjent lub klient jest małoletni lub niezdolny do świadomego wyrażenia zgody, wymagana jest zgoda jego przedstawiciela ustawowego
lub opiekuna prawnego. W przypadku osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej zgodę wyraża przedstawiciel ustawowy tej osoby. Jeżeli osoba taka jest w stanie z rozeznaniem wyrazić opinię w sprawie badania, konieczne jest ponadto uzyskanie zgody tej osoby.
Jeżeli małoletni pacjent lub klient ukończył 16 lat, wymagana jest także jego zgoda.
Jeżeli małoletni, który ukończył 16 lat, osoba ubezwłasnowolniona albo pacjent chory psychicznie lub niepełnosprawny intelektualnie, lecz dysponujący dostatecznym rozeznaniem, sprzeciwiają się czynnościom medycznym, poza zgodą jego przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego albo w przypadku niewyrażenia przez nich zgody, wymagane jest zezwolenie sądu opiekuńczego.
Zgoda osób wymienionych w ust. 1, 2 i 3 powyżej może być wyrażona ustnie albo nawet poprzez takie ich zachowanie, które w sposób niebudzący wątpliwości wskazuje na wolę poddania się proponowanym przez lekarza, Pracownika lub Personel odpowiednio czynnościom medycznym czynnościom zmierzającym do wykonania Usługi.
Lekarz może wykonać czynności, o których mowa w ust. 1, bez zgody przedstawiciela ustawowego pacjenta bądź zgody właściwego sądu opiekuńczego, gdy zwłoka spowodowana postępowaniem w sprawie uzyskania zgody groziłaby pacjentowi niebezpieczeństwem utraty życia, ciężkiego uszkodzenia ciała lub ciężkiego rozstroju zdrowia. W takim przypadku lekarz ma obowiązek, o ile jest to możliwe, zasięgnąć opinii drugiego lekarza, w miarę możliwości tej samej specjalności. O wykonywanych czynnościach lekarz niezwłocznie zawiadamia przedstawiciela ustawowego, opiekuna faktycznego lub sąd opiekuńczy.
§ 7
Wykonanie każdego świadczenia medycznego lub Usługi poprzedzone jest konsultacją specjalistyczną.
W trakcie konsultacji:
– Lekarz ustala optymalny plan leczenia oraz przedstawia alternatywne metody postępowania;
– Pracownik lub Personel ustala optymalny plan zabiegowy oraz przedstawia alternatywne metody postępowania.
Dermea nie ponosi odpowiedzialności z tytułu udzielonego świadczenia medycznego i/lub z tytułu świadczonej Usługi, jeśli pacjent i/lub klient
w trakcie konsultacji (w tym w czasie wywiadu medycznego lub specjalistycznego) udzielił nieprawdziwych lub niekompletnych informacji istotnych z punktu widzenia prawidłowości wykonania świadczenia medycznego lub Usługi.
Konsultacje, świadczenia medyczne i świadczone Usługi wykonywane są na podstawie cennika ustalonego przez Dermea, obowiązującego na dzień konsultacji, udzielania świadczenia i/lub świadczenia Usługi. Cennik dostępny jest w recepcji Dermea oraz na stronie internetowej www.dermea.pl.
Ceny podane w cenniku wyrażone są w złotych polskich, a płatność za świadczenie medyczne, konsultację i/lub Usługę następuje w formie gotówkowej lub bezgotówkowej (przelew – przy czym dniem zapłaty jest dzień uznania rachunku bankowego Dermea, karta kredytowa) najpóźniej w dniu wykonania konsultacji, świadczenia medycznego i/lub Usługi.
Warunki współdziałania z innymi zakładami opieki zdrowotnej w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia pacjentów
i ciągłości postępowania
§ 8
Dermea prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń medycznych w jednostce zgodnie
z zasadami określonymi w przepisach prawa. Dermea udostępnia dokumentację, o której mowa wyżej, podmiotom i organom uprawnionym
na podstawie przepisów prawa. Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
Oganizacja i zadania
§ 9
Do podstawowych zadań Dermea, jako podmiotu leczniczego, należy udzielanie odpłatnych świadczeń medycznych w zakresie medycyny estetycznej i dermatologii.
§ 10
Dermeą kieruje kierownik, który reprezentuje jednostkę na zewnątrz. Kierownik samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące organizacji pracy, zaopatrzenia w materiały i sprzęt medyczny oraz ponosi za nieodpowiedzialność. Podczas nieobecności kierownika zastępuje go upoważniony przez niego pracownik. Do obowiązków i uprawnień kierownika należy m.in.: organizowanie pracy podległych pracowników i kierowanie nią, zapewnianie racjonalnego wykorzystania czasu pracy przez podległych pracowników oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez nich dyscypliny pracy, podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagradzania, karania i zwalniania pracowników.
Prawa i obowiązki pacjenta
§ 11
W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Dermea pacjent ma prawo do:
– poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny,
– korzystania ze świadczeń medycznych wykonywanych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach,
– zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej, rzetelnej informacji o stanie zdrowia, wyrażania zgody na udzielenie określonych świadczeń medycznych lub do odmowy udzielenia zgody, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach leczniczych.
Do obowiązków pacjenta należy przestrzeganie:
– regulaminu,
– zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie jednostki,
– higieny osobistej, zasad bezpieczeństwa i przepisów przeciwpożarowych,
– zaleceń lekarza i personelu Dermea.
Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Dermea, ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do kierownika jednostki. Kierownik zapewnia dostępność informacji o prawach pacjenta.
Opłata za udostępnienie dokumentacji medycznej
§ 12
Dokumentację medyczną udostępnia się pacjentowi lub upoważnionej przez niego osobie na podstawie wniosku pisemnego, ustnego lub przesłanego drogą elektroniczną. Pacjent lub upoważniona osoba określają we wniosku, w jakim zakresie proszą o udostępnienie dokumentacji:
– wyłącznie do wglądu,
– w postaci kserokopii,
– w postaci odpisu,
– o przesłanie drogą elektroniczną na wskazany przez pacjenta adres e-mail,
– na elektronicznym nośniku danych.
Pacjent lub upoważniona przez niego osoba określają czy chcą całość dokumentacji medycznej, czy jej część (wówczas precyzują, w jakim zakresie wnoszą o udostępnienie dokumentacji medycznej). Zgodnie z powyższym ustala się obowiązujące stawki opłaty (informacja o nich dostępna jest
w recepcji Dermea):
– jedna strona wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej – 15 zł,
– jedna strona kopii dokumentacji medycznej – 0,50 zł,
– dokumentacja medyczna na elektronicznym nośniku danych – 16 zł.
Udostępnienie danych przez jednostkę następuje niezwłocznie. Dokumentację medyczną udostępnia się wyłącznie na terenie jednostki.
Odebranie kopii, kserokopii, odpisów dokumentacji medycznej następuje osobiście przez pacjenta lub upoważnioną przez niego osobę.
Reklamacje
§ 14
Dermea ponosi odpowiedzialność względem pacjentów i klientów na zasadach przewidzianych dla usług wskazanych w art. 627-646 Kodeksu cywilnego albo w art. 734-751 Kodeksu cywilnego, w zależności od wykonywanego zabiegu. Pacjent lub klient, zgłaszając reklamację, powinien podać imię i nazwisko, adres, adres e-mail i/lub numer telefonu, powód reklamacji oraz wskazać roszczenie reklamacyjne. Dermea może skontaktować się z pacjentem lub klientem, aby ten uzupełnił informacje zawarte w zgłoszeniu reklamacyjnym, gdy podane przez pacjenta lub klienta dane nie będą pozwalały na rozpatrzenie reklamacji. Dermea zastrzega sobie prawo do wyznaczenia pacjentowi lub klientowi terminu wizyty w celu dokonania oceny powikłania. W miarę możliwości termin, o którym mowa w zdaniu poprzednim, zostanie wyznaczony w uzgodnieniu
z pacjentem lub klientem. Brak stawiennictwa pacjenta lub klienta na ww. wizycie jest podstawą do odmowy uznania reklamacji. Dermea powiadomi pacjenta lub klienta o sposobie załatwienia reklamacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji w formie pisemnej lub na innym trwałym nośniku. W przypadku gdy powiadomienie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie zostanie przekazane pacjentowi w ciągu 14 dni, uważa się, że reklamacja została uznana za zasadną.
Reklamacja nie zostanie uwzględniana w szczególności, gdy pacjent lub klient:
– nie stosuje się do zaleceń lekarza,
– Pracownika lub Personelu,
– przerwie zaplanowane leczenie lub cykl zabiegowy,
– nie zgłasza się na wizyty kontrolne wyznaczone po zakończeniu leczenia lub cyklu zabiegowego,
– dokonał korekt, przeróbek lub poprawek we własnym zakresie,
– uległ wypadkowi, w wyniku którego doszło do uszkodzenia,
– cierpi na chorobę, która jest wyłączną przyczyną powikłania, w trakcie wywiadu medycznego lub specjalistycznego udzielił nieprawdziwych lub niekompletnych informacji.
Reklamacja nie zostanie uwzględniona również̇ w przypadku:
– świadczeń medycznych lub prac o charakterze tymczasowym,
– świadczeń medycznych lub prac, co do których pacjent został poinformowany o konieczności wyboru innej metody leczenia,
– powikłań powstałych wskutek czynników zewnętrznych i uszkodzeń mechanicznych (np. podczas wypadków komunikacyjnych),
– powikłań wynikających z zaniedbań higienicznych (w tym spowodowanych stosowaniem używek).
Dane osobowe
§ 15
Dermea jest administratorem (w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) danych osobowych pacjenta i jego opiekuna prawnego lub przedstawiciela ustawowego.
Załącznik nr 1 do Regulaminu zawiera informacje, o których mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO.
Karta stałego klienta, bony, vouchery i katy podarunkowe
§ 16
Klinika może wprowadzić Kartę stałego klienta, bony, vouchery i karty podarunkowe, których warunki korzystania dostępne są w recepcji Kliniki.
Korzystający z Karty stałego klienta, bonu, voucheru lub karty podarunkowej oświadcza, iż akceptuje postanowienia Regulaminu i zobowiązuje się do nich stosować. Postanowienia Regulaminu wobec korzystającego z Karty stałego klienta, bonu, voucheru lub karty podarunkowej stosuje się odpowiednio.
Sprzedaż kosmetyków do użytku domowego
§ 17
Salon prowadzi detaliczną sprzedaż kosmetyków przeznaczonych do użytku domowego (dalej: „Kosmetyki”) dostępnych w Klinice. Klient nie jest uprawniony do odsprzedaży Kosmetyków pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej względem Kliniki, w tym uwzgledniającą odpowiedzialność Kliniki wobec dostawców (producentów, dystrybutorów i in.) Kosmetyków.
Przepisy końcowe
§ 18
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.08. 2025 r.
Regulamin korzystania z pakietów zabiegowych w Dermea Dermatologia i Medycyna Estetyczna
Podstawy prawne funkcjonowania
§ 1
Dermea Dermatologia i Medycyna Estetyczna Ivana Stanković (dalej: „Klinika” lub „Dermea”), NIP: 9511937592, REGON: 140864210,
ul. Noakowskiego 16 lok. 31, 00-666 Warszawa wprowadza niniejszy Regulamin określający warunki i zasady korzystania z odpłatnych świadczeń medycznych, konsultacji oraz usług kosmetycznych i kosmetologicznych (dalej zwanych łącznie i oddzielnie: „Usług”) wykupionych w ramach pakietów zabiegowych (dalej: „Pakiety” lub „Pakiety Zabiegowe”), czyli zestawu specjalnie skomponowanych Usług. Regulamin określa ogólne warunki umowy, stosownie do art. 384 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360, ze zm.), a w odniesieniu
do świadczeń medycznych również na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654, ze zm.).
Postanowienia ogólne
§ 2
Dermea oferuje sprzedaż Usług w ramach Pakietów Zabiegowych. Wykaz Pakietów Zabiegowych oraz ich aktualny cennik, a także aktualna wersja Regulaminu znajdują się w recepcji Kliniki i na stronie internetowej www.dermea.pl.
Warunki i zasady korzystania z Pakietów określa niniejszy Regulamin. Postanowienia obowiązującego w Dermea Regulaminu organizacyjnego
oraz wykonywania świadczeń medycznych i usług stosuje się odpowiednio, w szczególności w odniesieniu do zasad rezerwacji i odwoływania wizyt, płatności, praw i obowiązków pacjentów i klientów, zasad rozpatrywania reklamacji, odpowiedzialności odszkodowawczej względem Dermea
i in. Korzystający z Pakietu Zabiegowego oświadcza, iż akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu i Regulaminu organizacyjnego oraz wykonywania świadczeń medycznych i usług, a także, że zobowiązuje się do nich stosować.
Zasady korzystania z Pakietów
§ 3.
Pakiet Zabiegowy:
– nabywa się w recepcji Salonu;
– jest imienny i nie może być przeniesiony na inną osobę;
– można wykorzystać jedynie w zakresie objętym Pakietem i nie może być wymieniany na inne Pakiety i/lub Usługi;
– ma określony termin ważności, który wynosi 12 miesięcy, liczone od daty zakupu.
Dermea zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania Usługi objętej Pakietem Zabiegowym, którego ważność upłynęła, bez możliwości zwrotu równowartości niewykorzystanej Usługi i/lub Pakietu w formie gotówkowej i/lub bezgotówkowej, w tym w formie ekwiwalentu w postaci innej Usługi. Za niewykorzystane Pakiety Zabiegowe i/lub Usługi w ramach Pakietu nie przysługuje zwrot w formie gotówkowej i/lub bezgotówkowej,
w tym w formie ekwiwalentu w postaci innej Usługi.
Rezerwacja wizyt
§ 4.
Rezerwacji wizyt dokonuje się zgodnie z postanowieniami niniejszego § 4 i Regulaminu organizacyjnego oraz wykonywania świadczeń medycznych i usług. Rezerwacji Usług w ramach Pakietu Zabiegowego korzystający z Pakietu dokonuje w recepcji Dermea. Podczas dokonywania rezerwacji,
o której mowa w ust. 2 powyżej, korzystający z Pakietu jest zobowiązany poinformować, że rozliczenie za Usługę nastąpi w ramach Pakietu Zabiegowego. Odwołania umówionej wizyty w związku z realizacją Pakietu Zabiegowego korzystający z Pakietu jest zobowiązany dokonać
co najmniej 24 godziny przed planowaną wizytą – osobiście, telefoniczne lub mailowo. Nieodwołanie przez korzystającego z Pakietu wizyty
w trybie ustalonym w ust. 4 powyżej, może skutkować uznaniem przez Salon, że Usługa została wykonana, bez możliwości ubiegania się przez korzystającego z Pakietu o zwrot kosztów Usługi i/lub Pakietu.
Dane osobowe
§ 5.
Dermea jest administratorem (w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) danych osobowych korzystającego z Pakietu Zabiegowego.
Załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego oraz wykonywania świadczeń medycznych i usług zawiera informacje, o których mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO.
Postanowienia końcowe
§ 6.
Dermea nie ponosi odpowiedzialności (w szczególności finansowej) za niewykonanie Usług w ramach Pakietu Zabiegowego, w związku
z nieudzieleniem przez korzystającego z Pakietu zgody, o której mowa w § 6 Regulaminu organizacyjnego oraz wykonywania świadczeń medycznych i usług.
Dermea nie ponosi odpowiedzialności (w szczególności finansowej) za niewykonanie Usług w ramach Pakietu Zabiegowego, w związku
z niezastosowaniem się przez korzystającego z Pakietu do postanowień Regulaminu organizacyjnego oraz wykonywania świadczeń medycznych
i usług. Dermea może odmówić wykonanie Usług lub Usługi w ramach Pakietu Zabiegowego w sytuacjach, o których mowa w § 5 ust. 4-6 Regulaminu organizacyjnego oraz wykonywania świadczeń medycznych i usług, a także jeśli korzystający z Pakietu odmówi udzielenia wywiadu medycznego lub specjalistycznego i/lub nie wyraził zgody, o której mowa w § 6 Regulaminu organizacyjnego oraz wykonywania świadczeń medycznych i usług.
Zasady odbioru dokumentacji medycznej Dermea Dermatologia i Medycyna Estetyczna
Dokumentację medyczną mogą odebrać jedynie osoby uprawnione, należą do nich:
– Pacjent, rodzic lub opiekun ustawowy pacjenta niepełnoletniego,
– Opiekun prawny pacjenta Osoba upoważniona na piśmie przez pacjenta (upoważnienie jednorazowe/stałe).
Osobami uprawnionymi do upoważnienia o wydanie dokumentacji medycznej są:
– Pacjent Rodzic lub opiekun ustawowy pacjenta niepełnoletniego,
– Opiekun prawny pacjenta.
Osoba uprawniona do upoważnienia innej osoby do odbioru dokumentacji medycznej jest zobowiązana do udzielenia pisemnego upoważnienia
o wydanie dokumentacji medycznej. Upoważnienie musi zostać podpisane w obecności pracownika Kliniki (pielęgniarka, pracownik recepcji).
W przypadku dostarczenia do Kliniki podpisanego wcześniej upoważnienia – zostanie on uznany tylko w przypadku notarialnego potwierdzenia podpisu. Osoba uprawniona do odbioru dokumentacji medycznej jest zobowiązana do okazania dokumentu tożsamości ze zdjęciem i poświadczenia podpisem na wniosku faktu odebrania dokumentacji medycznej.
Regulamin okazania dokumentu tożsamości Dermea Dermatologia i Medycyna Estetyczna
W celu skorzystania z usług medycznych bądź estetycznych w Dermea Dermatologia i Medycyna Estetyczna niezbędne jest potwierdzenie tożsamości. W związku z powyższym prosimy o okazanie w recepcji jednego z dokumentów: dowód osobisty, paszport, karta pobytu, legitymacja szkolna lub studencka, książeczka zdrowia dziecka.
Załącznik nr 1
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Twoich danych osobowych jest Dermea Dermatologia i Medycyna Estetyczna Ivana Stanković (dalej: „Dermea”),
ul. Noakowskiego 16 lok. 31, 00-666 Warszawa (dalej: Administrator).
Jeśli masz jakiekolwiek pytania w sprawie przetwarzania przez nas Twoich danych lub chcesz skorzystać ze swoich uprawnień z tym związanych, skontaktuj się z nami pod wskazanym wyżej adresem lub mailowo: dermea@dermea.pl.
W jakim celu, jak długo i na jakiej podstawie będziemy wykorzystywać Twoje dane
Twoje dane osobowe są przetwarzane zgodnie z odpowiednimi postanowieniami RODO:
W związku z wykonywaniem umowy (usługi) lub podejmowaniem działań przed jej zawarciem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO; część działań musimy wykonywać na podstawie przepisów prawa – art. 6 ust. 1 lit c RODO, które nakładają na nas określone obowiązki, przy czym przetwarzanie danych osobowych dotyczących zdrowia odbywa się na podstawie:
art. 9 ust. 2 lit. h RODO – w związku z prowadzeniem działalności medycznej,
Art. 9 ust. 2 lit. a RODO – w związku ze świadczeniem usług kosmetycznych).
Twoje dane będą przetwarzane w czasie realizacji usługi (w tym świadczenia usług dla Ciebie jako naszego pacjenta/naszej pacjentki) oraz przechowywane do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub wygaśnięcia obowiązku archiwizacji danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku dotyczącego przechowywania dokumentacji medycznej.
Twoje dane będą przetwarzane w czasie rozpatrywania i realizacji reklamacji oraz do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub wygaśnięcia obowiązku archiwizacji danych wynikającego z przepisów prawa.
W związku z istnieniem obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) –indywidualnie w celu:
zarządzania wnioskami w sprawie realizacji Twoich uprawnień wynikających z RODO;
wypełniania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym przepisów o rachunkowości oraz obowiązków podatkowych i dotyczących świadczeń medycznych – przez okresy wskazane w odpowiednich przepisach.
W związku z istnieniem prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – indywidualnie w celu:
Kontaktu – udzielenia informacji, kiedy to uzasadnionym interesem jest opieka nad pacjentem (przy czym przetwarzanie danych osobowych
w celach zdrowotnych odbywa się na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h RODO – w związku z prowadzeniem działalności leczniczej) oraz udzielanie odpowiedzi na zadane pytania. Twoje dane będą przetwarzane w czasie udzielania odpowiedzi na Twoje zgłoszenie. Administrator przestanie wcześniej przetwarzać dane na potrzeby kontaktu, jeżeli zgłosisz sprzeciw wobec przetwarzania danych w tym celu.
Badania satysfakcji pacjentów z produktów i usług, kiedy to uzasadnionym interesem jest opieka nad pacjentem oraz podnoszenie jakości usług. Twoje dane są przetwarzane w czasie trwania prowadzonego badania opinii, w tym analizy jego wyników, chyba że wcześniej zgłosisz sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych.
Ochrony i dochodzenia roszczeń oraz zgłaszania szkód ubezpieczycielowi. Twoje dane są przechowywane do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
Zapewnienia bezpieczeństwa na terenie Dermea za pośrednictwem monitoringu wizyjnego (nagrania przetwarzane są przez 30 dni).
Informacje o wymogu podania danych
Podanie danych osobowych jest konieczne do korzystania z naszych usług, ale samo korzystanie z naszych usług jest dobrowolne.
Odbiorcy danych
Dane mogą zostać przekazane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, m.in.: podmiotom przetwarzającym dane
w celu windykacji należności, podmiotom świadczącym usługi pocztowe, prawne, dostawcom usług IT, przy czym wskazane podmioty przetwarzają dane na podstawie umów zawartych z Administratorem i wyłącznie zgodnie z jego poleceniami. Twoje dane mogą być także przekazane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa, np. sądom lub organom ścigania – oczywiście gdy wystąpią z żądaniem
w oparciu o stosowną podstawę prawną. Twoje dane mogą być też przekazane instytucjom i podmiotom w funkcjonującym w ramach systemu ochrony zdrowia.
Twoje prawa
Masz następujące prawa:
dostępu do treści swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (wówczas nie będziemy już przetwarzać Twoich danych osobowych, chyba że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Twoich interesów, praw i wolności, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń); przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora informacji o przetwarzanych danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (w zakresie, w jakim Twoje dane są przetwarzane w celu zawarcia umowy i wykonania usługi).
Bezpieczeństwo Twoich danych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak uznasz, że przetwarzając Twoje dane osobowe, naruszamy przepisy RODO, masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.